fredag 22. november 2013

Bollywoodfest i barnehagen!!

Bollywood fest er en vanlig tradisjon i vår barnehage hver høst, og i år sydde jeg et antrekk og "tok det helt ut", som jeg synes er ganske morsomt i sånne anledninger! Snuppa fikk t-shirt i knallrosa dansestoff , samme knallfarge i sateng til posebuksa, og det rosa chiffon-aktige stoffet til sjal og skjørt - som definitivt var hovedinspirasjonen til dette prosjektet. Alt er fra stoff og stil. Prikken over i'en ble smykket fra H&M og sminke for anledningen. Kan tro snuppa var fornøyd. Og selvsagt neglelakk med gullglitter.... Hun poserte i vei da jeg kom med kameraet, men hun har i hvertfall IKKE lært det av meg, he he...


Fornøyd og klar for fest!

"Kastemerke" i panna måtte jo også til!



Boka til Fam Irvoll har jeg ikke rukket å teste ut ennå, bortsett fra t-skjorta, Jeg likte snittet veldig godt, og puffermene var veldig søte. Jeg kommer definitivt til å lage flere t-skjorter når sommeren nærmer seg!!





Øh..litt skrukkete etter fest - som seg hør og bør - sydd etter mønster fra stof2000.

3 kommentarer:

  1. Så herlig jente! -og et artig antrekk :)
    Spennende å høre om syboka til Fam Irvoll. Jeg elsker å kjøpe sybøker og har en del etter hvert, men akkurat denne fins ikke i bokhylla mi. Synes du den er bra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei du! Jeg er nok som deg, jeg rett og slett har problemer med å la være å kjøpe nye sybøker på markedet! Slik har det også vært med tidligere hobbyer, så jeg har mange bøker i flere temaer...:-) Som sagt, har jeg dessverre ikke fått testet ut annet enn denne t-skjorta med puff-erm, men boka inneholder bl.a hettegensre, joggebukser, en shorts, noen skjørt og kjoler, alt forekommer i str 2-4 år. En onepiece er det også, men den synes jeg likner mer en pysj, he he... Ellers har jo Fam Irvoll en ..tja hva skal jeg si...en VELDIG mer leken (og kanskje litt sær) stil og smak enn det jeg har! Men hvis jeg ser forbi alle mønstre og fargene (for all del, jeg digger farger på barn altså), kan man lage mange morsomme plagg, mest til hverdag men det er det vi bruker mest også da. En ting til som er med i boka er store sløyfer og annet stæsj som kan has i håret, dét er ikke min greie i hvertfall:-) Så jeg tror jeg vil si at jeg angrer absolutt ikke kjøpet av boka, og jeg kommer til å teste ut mer når alle andre bestillinger et ferdig utover våren :-) :-) Du ble kanskje ikke så mye klokere, he he...

      Slett
    2. Unnskyld! Alle klær forekommer i 2-10 år!!! Skrivefeil i farta...

      Slett