fredag 1. november 2013

Ny kåpe til snuppa

Nå er det på tide med en ny kåpe siden den forrige har blitt for liten. Jeg fant et mønster i Ottobre, nr 4/2012 (en liten endring nederst på armen) som jeg ville teste ut. Jeg bestilte ullfilt fra Stof2000, og jeg elsker fargen som går i en blek lilla/lavendeltone. Jeg valgte å fôre jakka med et søtt stjernestoff i jersey (også fra stof2000) som nå dessverre er utsolgt... Kåpa er sydd i str 110, og snuppa mi er 4 1/2 år og ingen pingle, så denne str passet perfekt! Jeg bretter opp ermene den første sesongen, så varer den lengre :-)
Fargen på kåpa varierer ganske mye på bildene, men actionbildene her viser den mest  riktige fargen.

 

 

Synes det er så morsomt å lage en forlengelse på hettene, for så å lage en knute på tuppen.




4 kommentarer:

  1. Nydelig kåpe! Kjempefin var den!

    SvarSlett
  2. Hei, og tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min :)
    Deen kåpa var helt wow! Nydelig farge!!

    SvarSlett