søndag 17. november 2013

Velurtunikaer

Denne tunikaen i str 10 år var julegave til en niese julen 2012. Hun hadde selv lagt inn ønsker om fargevalg, og resultatet ble sånn som dette. Alt stoff er fra stoff og stil. Stoffet inni hetta og lommene er lysrosa "lille martine".  Mønsteret er et omgjort kjolemønster fra stoff og stil hvor bl.a hette og lommer er lagt til, som jeg etterhvert har sydd mange kjoler og tunikaer av.


 Nok en tunika i velur str 4 år, samme mønster som over. Også her alt stoff fra stoff og stil. Denne tunikaen fikk jeg ideen til etter at jeg kjøpte en tøff grå bukse på Kappahl i fjor høst/vinter, og den hadde gule og rosa detaljer...Tror dette var første gangen jeg prøvde meg på slike lommer også forresten, det gir en morsom effekt synes jeg. Nå har det jo kommet mange DIY'er på hvordan man kan lage disse lommene, kanskje jeg også en dag legger ut bilder på hvordan jeg pleier å gjøre det (UTEN coverpro - for det har jeg dessverre ikke...ennå!!)


Her har jeg valgt sikk-sakk rundt lommen i kontrastfarge, men nå velger jeg vanligvis tvillingsøm i stedet :-)
 
 
 
Her er buksa som inspirerte meg, synes den er skikkelig tøff!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar