søndag 7. september 2014

Kjoler i flere varianter!

Her er det kjoler i både velur, jersey og fast stoff, noe sydde jeg i vår mens noe er sydd ganske nylig. Noe er til snuppa mi, men det meste er bestillinger :-)

Først ut er denne kjolen, jeg ELSKER stoffet! Det lå en god stund i hylla mi før jeg torde å  bestemme  meg for hva jeg skulle sy av det. Det var om å gjøre å ikke ombestemme seg, hehe... Kjolen er egen design, inspirasjonen fikk jeg fra en kjole fra POP som snuppa mi fikk i gave tidligere i år. Hun elsker den kjolen, så den kjolen skulle jeg prøve å kopiere! Det er nok vidden på skjørtedelen som er så stas, den svinger så fint! Utgangspunktet er en t-skjorte med puff-erm, så tegnet jeg en halv sol x 2 som ble skjørtet. Den hadde vi med på ferie i sommer, og nå er det DENNE kjolen som er hennes store favoritt, jippi! Sydd i str 6 år :-)







Denne kjolen er sydd til nabojenta. Moren og dattera har selv vært med på å bestemme stoff og utseende :-) Mønsteret er tatt fra boka "Barn igjen", en romslig og behagelig (tror jeg) kjole som er super på sommeren! Alle stoffer er fra Stoff og Stil. Str 6 år. Snuppa mi er villig modell, hehe... Kunne jo selvsagt spart dere for noen av bildene, men jeg synes de ble så herlige av den blide snuppa mi :-)










Denne kjolen sydde jeg i vår, denne i str 5-6 år, og en i str 1 år. Begge er til et søskenpar av ei god venninne! Snuppa mi stilte opp som modell igjen, her med sin aller mest dyrbare kosekanin Molly!  Modellen er en justert kjole fra boka "Sy glade klær til glade barn" . Neste gang tror jeg at jeg vil lage halsåpningen litt større!


Str 1 år til lillesøster, egen design.

Greit med knapper bak for en enklere påkledning!


En annen variant av samme modell som over, i en litt mer "julete" utgave!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar