fredag 14. februar 2014

I dag er det karneval i barnehagen!

Dette må jeg innrømme er et meget spesielt antrekk, og ikke gjørt i en fei heller...! Jeg fikk dette oppdraget fra ei på jobben, siden dattera hennes hadde sagt: "det eneste jeg vil være er en rosa blekksprut!" Dèt ønsket viste seg å være vanskelig å tilfredsstille siden det er dårlig med slike antrekk, he he... Stas at jeg kunne hjelpe, så jeg tegnet noen bein/armer og en ekstra hette som skulle bli hode. Utgangspunktet var et mønster på en hettegenser fra stof2000.dk. MEN siden jeg har ei snuppe selv i huset, kunne jeg jo ikke bare sy til "noen på jobben" og ikke til henne...dermed ble det to stk rosa blekksprut...puh! Jeg tror begge snuppene kommer til å bli meget synlige, for å si det sånn!

Her er resultetet, denne er i str 3 år, valgte en litt lengre modell til snuppa mi på snart 5 år :-)








 Brukte modellen "Alexandra" og sydde i strikk nederst på genseren/tunikaen.

6 kommentarer:

  1. Wow!!! Dette var fantastisk fin kostyme, for noen heldige jenter! Neste år må jeg hive meg rundt og få sydd noe også, dette var veldig inspirerende :)
    Fin lørdagskveld til deg! Hilsen Kristin

    SvarSlett
  2. Så fantastisk kult kostyme!!!

    SvarSlett
  3. Utrolig kult!!

    Ulla

    SvarSlett
  4. For et fantastisk kostyme! Skjønner godt at snuppa di også ville ha et. Skikkelig inspirerende:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så hyggelig at du synes det!

      Slett