søndag 9. februar 2014

Bodymaraton!!

Det har blitt maaange bodyer i det siste - de fleste med tilhørende bukser...En god del jobb, men det er jo så kos å sy disse små fargerike plaggene! Storkoser meg ved valg av kantebånd og annet som skal matche... Det er fire forskjellige personer som har lagt inn bestilling, de skal igjen levere disse videre, noen som gaver og andre ikke. Her kommer et aldri så lite bilderas...!!

Først ut er 3 bestillinger på apebodyer m/matchende bukser, i forskjellige farger. Tidligere har jeg sydd en med rosa kantebånd, det skaffet meg flere bestillinger! Artig :-) Alt stoff fra stoff og stil.








Neste prosjekt er 4 like bodyer, de fleste med forbokstaven (til barnet) på brystet. To stk med grå bukse, og to stk med petrolfarget bukse. Siden jeg hadde kun èn meter av dette herlige og populære stoffet (æsj at jeg ikke bestilte mer) - samtidig som det skulle rekke til 4 bodyer, måtte jeg komplementere med litt stripete stoff til ermene. Det synes jeg egentlig bare gjorde klærne mer morsomme! I tillegg kom en lysblå body, liker også dette stoffet godt. Begge bilstoff kommer fra stofstedet.dk, ellers fra stoff og stil.








Så til slutt litt stjerner og jungel! Grønt stjernestoff er fra stofkiosken.dk og jungelstoffet er kjøpt hos stofkiosken.dk. Digger jungelstoffet, det kan ha utallige fargekombinasjoner på kantebåndet! Foreløpig bare sydd i lys korall-orange-aktig og en i gul :-)





Samtlige bodyer har knapper fra Lykkedragen.

2 kommentarer:

  1. Wow! FOR en produksjon!
    Her var det mye fint til heldige små. Jeg får veldig lyst til å kjøpe knappetang til metallknapper når jeg ser hvor mye finere det blir på småplagg en plastknapper :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Kristin! Jeg har så langt klart meg uten knappetang (den var utsolgt da jeg skulle bestille, og så er den jo temmelig dyr). Jeg har kjøpt metallknapper på stoff og stil tidligere, og der følger det med en liten "dings" som du legger oppå knappene og deretter slår med hammeren. Regner med at du som er så erfaren vet hva jeg mener... Det fungerer bra, men det er sikkert raskere med en knappetang!

      Slett