søndag 2. mars 2014

Sykonkurranse - og jeg fikk delt 2.plass! Jippi!!

Jeg har virkelig aldri sydd veske før, og dermed kunne jeg absolutt ingenting  om stabilisering og andre greier, og i hvertfall ikke når oppskriften stod på engelsk! Jeg tenkte egentlig: "hjeeelp", men samtidig satset jeg på å knekke kodene underveis. Jeg bestemte meg for å ikke lese hele oppskriften først, men heller jobbe meg gjennom hvert enkelt punkt. Myyye klippejobb, men ganske raskt syntes jeg det var kjempegøy! Det er Facebook-gruppen "Voksne sygale" som arrangerer konkurransene i jevne mellomrom, og alle som vil kan bli medlem. Masse fin inspirasjon, og du får god hjelp om du lurer på noe. Sjekk det ut!
Kravet til syalongen: Det skulle være et Amy Butler-mønster på en stor veske eller bag. Stoffet var valgfritt, men jeg endte også opp med stoff fra samme designer. Drømmer litt om sommer nå, så jeg valgte friske farger. Mønsteret heter "Field bag and tote". Vi får 1 mnd på å gjennomføre prosjektet, og vi må legge ut bilde av det ferdige prosjektet innen tidsfristen. Jeg sydde og sydde - bitt av veskebasillen - og ble ferdig i god tid!

Her er resultatet:





Bagen har 4 store lommer innvendig, plass til mye rart.


Jeg er supertakknemlig overfor de som stemte på min veske, det i seg selv gir masse motivasjon til å sy flere vesker! I tillegg til at det er morsomt da :-) :-) Nå venter jeg på premie i posten!!

4 kommentarer:

  1. Superflott veske!!! Jeg har også veldig lyst til å sy en Amy Butler-veske, men det blir hele tiden dyttet nedover på prioriteringslisten... Veldig inspirerende å se både din veske og alle de andre flotte veskene folk har sydd :)
    Du kunne også hive deg med i fb-gruppen "Vi sygale", der er det mye inspirasjon på barneklær :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! Som du sikkert har sett, kastet jeg meg på denne gruppen (vi sygale) og du har rett; veldig mye fine klær til inspirasjon!

      Slett
  2. Jeg stemte på deg. Nydelig veske. :)

    SvarSlett