søndag 29. desember 2013

Ullkåper til niese og nabojente!

 
 



Ei av niesene mine ønsket seg kåpe til jul, og da falt valget på dette mønsteret fra stof2000. Det er i utgangspunktet et veldig enkelt mønster med rå kanter rundt hele, men jeg valgte å fòre den med sateng. I tillegg endret jeg designen på hetta så den fikk litt "Tre nøtter til askepott"-stil, for å bruke niesa mi sine egne ord. Det var hun veldig fornøyd med! Jeg økte vidden nede litt også, og sydde inn knytebånd i sidene for å kunne stramme inn i midjen. Lommene er også lagt til og er egen design. Jenta er 10 år, langlemmet og smal, men bruker str 11 år pga lengden. Jeg beholdt str 10 år i vidden, men la til lengden tilsvarende ca 12 år...jeg må innrømme at jeg var veldig spent på om den passet!! Det gjorde den heldigvis! Armene ble såpass lange at de kan brettes opp første sesong sånn at kåpa får ekstra lang levetid :-) Bildet under viser mønsteret som ble brukt.

Carla og Johanne 2-12år - Klik for flere detaljer
 
 
 
Nabojenta fikk denne kåpa tidligere i høst, designen er den samme som jeg brukte på en lavendelfarget kåpe til snuppa mi (fra et Ottobre-blad). Ullfilten er fra stoff og stil mens fòrstoffet er fra velur fra stof2000. Denne kåpa fikk duffelcoat-lukning, også fra stoff og stil.

Uff, ser jeg har slurvet litt da jeg hang den på hengeren slik at kåpa ser litt skeiv ut!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar